Meditace

meditace

Hledáte návod, jak správně meditovat? Hmmm. Jste si opravdu jistí, že si kladete správnou otázku? Meditace není žádná složitá věda. Původní význam slova meditace je přestávka. Ukončíte nějakou práci a než se začnete věnovat další, dopřejete si krátkou přestávku. Posadíte se třeba někam na schody nebo na lavičku, když je poblíž a prostě vypnete. Zklidníte mysl a dopřejete jí i tělu odpočinek. To je meditace ve své prvotní a nejčistší podobě.

Existuje nepřeberné množství knih, které radí, jak „správně“ meditovat. Tolik popsaného papíru v člověku snadno vyvolá dojem, že se musí jednat o něco nesmírně komplikovaného, na co by měl mít minimálně vysokou školu. A co když nebudete meditovat „správně“ a uděláte nějakou chybu? Hrůůůza pomyslet 🙂

Ve skutečnosti se při meditaci jedná o jedno jediné. Dosáhnout takzvaného stavu alfa. Zní to nesmírně vědecky a popravdě je to jedna z mála věcí v oblasti esoteriky a duchovních disciplín vůbec, která je skutečně vědecky doložitelná. Jedná se totiž o alfa mozkové vlny, které jsou měřitelné pomocí EEG.

Je těžké stavu alfa dosáhnout?

Vůbec ne. Naprosto přirozeně se v něm nacházíme minimálně dvakrát za den, ale spíše častěji. Je to stav těsně před usnutím a po probuzení. Jestliže si tedy během dne dáte přestávku, zklidníte mysl a třeba jen tak zíráte do prázdna, za chvíli se přistihnete, jak se vám klíží víčka, protože jste právě dosáhli stavu alfa. Váš mozek se chystá usnout. Do tohoto stavu vás může velice snadno vpravit pozorování plamenů, recitování mantry, nudná četba, každá stereotypní nezáživná činnost, nenáročná na soustředění. Takže stačí si v klidu sednout, uvolnit se, zklidnit mysl například tím, že se budete soustředit na vlastní dech a za chvíli meditujete. Existují i pomůcky, které celý proces urychlí, jako například počítání od deseti k jedné, přičemž si číslice představujete, nebo představa klidného propadání se do prázdna.

Jakmile dosáhnete stavu alfa, nastává jediná komplikace, hrozící začátečníkům. Neusnout. Pokud usnete, neděje se pochopitelně nic hrozného. Prostě si dáte příjemného šlofíka. Moc užitečné meditativní práce, kterou jste původně plánovali, ovšem neuděláte.

meditace

Čím je meditace prospěšná?

V meditativním stavu mnohonásobně efektivněji komunikujeme s vlastním podvědomím. Ve zcela bdělém stavu je to naše vědomí, které má navrch a překřičí veškeré zprávy, které by nám naše podvědomí chtělo poslat. Meditace ale vědomí otupí, ztiší a vy můžete navázat spojení se svým podvědomím. A nejen to. Můžete ho programovat.

Otázka, kterou byste si tedy měli položit, není: „Jak správně meditovat?“, ale: „Čeho chci meditací dosáhnout?“. Na poli magie, léčení a uzdravování jsou možnosti meditací nedozírné.

V meditaci se můžete zaměřit na konkrétní část těla nebo zdravotní problém a ten řešit. Můžete meditace využít i k lokalizaci problému a odhalení jeho příčin. Jediné, co k meditaci potřebujete, je dostatek času, během kterého nebudete nikým a ničím rušeni.

V následujících článcích najdete příklady meditací, které můžete použít k vlastnímu léčení, v případě mentální léčby i k léčení druhých na dálku (vždy jedině s jejich souhlasem)

meditace, jóga, zdraví, léčitelství, duchovní, východní, buddhismus

Živlová dýchání

Přečtěte si celý článek

K léčení můžete využít nejen analogických vztahů živlů k bylinám nebo nerostům, ale můžete pracovat přímo se živlem samotným formou živlových dýchání, což je meditativní práce se živly…

meditace, jóga, zdraví, léčitelství, duchovní, východní, buddhismus

Meditativní (mentální) léčba

Přečtěte si celý článek

První léčebná meditace by se měla soustředit na průzkum celého těla a snažit se odhalit všechny problémy…

obrázky na stránce: pixabay.com

Updated: 22.3.2019 — 20:14